سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سپارنده دانش نزد غیر اهل آن، مانندآویزنده گوهر و مروارید و طلا بر گردن خوکان است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 

 

 

نقش زن در همّت مضاعف و کار مضاعف در جامعه

مشاور وزیر کار و امور اجتماعی در امور زنان:

   زنان فرهیخته مدیران کارآمد در محیط خانواده و مصلحان آگاه در نظام اجتماعی

فراهانی گفت: زنان فرهیخته مدیران کارآمد در محیط خانواده و مصلحان آگاه در نظام اجتماعی خواهند بود.
 به گزارش خبرگزاری زنان و به نقل از روابط عمومی شورای فرهنگی اجتماعی زنان، دکتر فراهانی، مشاور وزیر کار و امور اجتماعی و عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان گفت: مطالعه و علم آموزشی، زنان را قادر می سازد تا بتوانند وضعیت مناسب و شایسته ای را برای خود تعریف و جایگاه و نقش موثری را در اجتماع انسانی بر عهده گیرند. وی ادامه داد: چنین زنی این قابلیت را دارد که با اتکاء به توانایی های علمی و مهارتی ضمن برقراری توازن میان نهاد خانواده و نهادهای اجتماعی مهمترین مسئولیت های معنوی و انسانی حیات اجتماعی را به شایستگی مدیریت نماید.
وی افزود: زنان فرهیخته مدیران کارآمد در محیط خانواده و مصلحانی آگاه در امور اجتماعی خواهند بود.
عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان با بیان این مطلب که امروزه مطالعه کردن یکی از شاخص های توسعه و رایج ترین محصول فرهنگی کشورهای مختلف محسوب می شود گفت: مطالعه کتاب و فرهنگ کتاب خوانی نمایانگر رشد ملی و از نشانه های بارز بالندگی و تمدن هر کشور است.
وی ادامه داد: در دنیای متغیر قرن 21 که هر روز در زمینه های علمی، هنری، سیاسی و اقتصادی و ... یک اتفاق تازه می افتد و مسیر جدیدی شکل می گیرد، کتاب و مطالعه جایگاه ویژه ای دارد و مانند گذشته فعالیت خاص و انحصاری بخشی از نخبگان جامعه محسوب نمی شود.
وی اظهار داشت: هر کسی در هر شغل و مقامی لازم است به طور مرتب مقداری از وقت خود را به مطالعه مطالب اختصاص دهد، چه این مطالب از روزنامه، مجلات، کتاب های گوناگون و یا سایر رسانه های مکتوب و غیر مکتوب باشد.
دکتر فراهانی در ادامه با شاره به این موضوع که عرصه فرهنگی، ساحتی برای بهره بردن از همه ابزارها و ساز و کارهاست و در تعامل فرهنگ ها نیز فرهنگی برتر است که با مدیریتی توانمند به ساماندهی همه ابزارها و رسانه ها و کارها در راستای اهداف خویش همت گمارد افزود: همه فرهیختگان و کارشناسان معتقدند که هدفمند کردن جامعه فرهنگی و نیز اطلاع رسانی و آگاهی بخشی، شایسته مطبوعات آگاهند و نیک می دانند که همان گونه که طبیعت برای بقا به جریان زلال آب نیازمند است، جامعه نیز برای پویایی، تحرک و به روز شدن، نیازمند جریان سالم اطلاع رسانی است. در واقع فرهنگ سازی رسانه ها زمانی میسر است که با شناخت درست نیازها و جان مایه های فرهنگ خودی اقدام به اشاعه و ترویج فرهنگ غنی و ناب ملی و دینی نموده و همچنین بنیانی مرصوص در مقابل هجمه فرهنگ بیگانه، به تقویت خودباوری فرهنگی و فرهنگ خودی اقدام نمایند.
مشاور وزیر کار و امور اجتماعی در پایان با تأکید بر فرمایشات رهبر معظم انقلاب که می فرمایند: من هر زمان که به یاد کتاب و وضع کتاب در جامعه خودمان می افتم، قلباً غمگین می شوم، ادامه داد: به نظر می رسد در جهت رفع این مشکل بزرگ باید مردمف دولت و تمام نهادها و ارگان ها، همگام با یکدیگر به صورتی جدی وارد عمل شوند، شیوه حکومت و همچنین شرایط اقتصادی، سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی حاکم بر جامعه، نقش بزرگ و غیر قابل انکاری در ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی دارند.
وی گفت: در این زمینه نقش فرهنگ، سنت های اجتماعی و متولیان فرهنگی بیش از همه مهم وحیاتی جلوه می کنند.
وی در پایان خاطر نشان کرد: توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، یک عزم همگانی را می طلبد ولی سهم دولت نیز بسیار مهم است. از جمله این وظایف و نقش ها می تواند اولویت شناسی و زمینه یابی ترویج فعالیت های مطالعاتی و پژوهشی کشور، اتخاذ سیاست های حمایتی و تسهیل در راستای نشر و ترویج کتاب باشد.

  کدخبر :‌ 89100909

خبرگزاری بین المللی زنان "ایونا"

 





  • کلمات کلیدی :

  • ::: چهارشنبه 89/11/6 ::: ساعت 11:58 عصر :::   توسط محبوبه مولوی 
    نظرات شما: نظر