سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ در صفت مؤمن فرمود : ] شادمانى مؤمن در رخسار اوست و اندوه وى در دلش . سینه او هرچه فراختر است و نفس وى هرچه خوارتر . برترى جستن را خوش نمى‏دارد ، و شنواندن نیکى خود را به دیگران دشمن مى‏شمارد . اندوهش دراز است ، همتش فراز . خاموشى‏اش بسیار است ، اوقاتش گرفتار ، سپاسگزار است ، شکیبایى پیشه است ، فرو رفته در اندیشه است ، نیاز خود به کس نگوید ، خوى آرام دارد ، راه نرمى پوید . نفس او سخت‏تر از سنگ خارا در راه دیندارى و او خوارتر از بنده در فروتنى و بى آزارى . [نهج البلاغه]
 

 

 

نقش زن در همّت مضاعف و کار مضاعف در جامعه

رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان:

   حمایت از زنان محجبه وظیفه کشورهای اسلامی است

  رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان حمایت از زنان محجبه ای را که به دلیل حجابشان تحت فشار قرار می گیرند وظیفه کشورهای اسلامی دانشت.

به گزارش خبرگزاری زنان ؛ با افزایش موج حمله دولتی به زنان محجبه در برخی کشورهای منطقه به بهانه توجه به مرام حکومت لائیک رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان نسبت به این مسئله واکنش نشان داد.

وی با اعلام لزوم
 حمایت از این گروه از زنان و دختران گفت: حمایت از دختران مظلوم دنیا حق آنها و وظیفه نظام اسلامی و هر فرد مسلمان است.
 
بر اساس گزارش روابط عمومی شورای زنان، دکتر خزعلی رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان در گفتگویی اعلام کرد: حمایت از زنان محجبه در جوامعی که دختران به علت منع حجاب از تحصیل محروم می‌شوند،‌ وظیفه کشورهای اسلامی است.
 

خزعلی با اشاره به صحبت‌های انجام شده با وزیر محترم علوم تحقیقات و فن‌آوری جناب آقای دکتر دانشجو و مکاتبه با وزارت علوم درخصوص ایجاد خوابگاه‌های متمرکز و پذیرش دانشجویان محجبه کشورهای مختلف در ایران افزود: «در کارگروه سفرهای استانی دولت هم بر حمایت از این دختران تأکید شده و علاوه بر پیگیری این وزارتخانه برخی دانشگاه‌ها نیز مانند دانشگاه‌های گیلان و شیراز برای اعطای بورسیه‌ای تحت عنوان مروه شروینی به دانشجویانی که به علت منع حجاب از تحصیل در کشور ترکیه محروم شده‌اند اعلام آمادگی نموده‌اند.»
 

رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان با اشاره به اینکه شورای بورس دانشجویان غیرایرانی از گذشته به این مسأله توجه ویژه داشته و جایگاه خاصی برای این داوطلبان در نظر گرفته است گفت: «افرایش دختران محجبه، نشان از گسترش اسلام در بین اقشار مختلف بخصوص جوانان است. در دنیایی که آزادی تفکر یکی از حقوق مسلم افراد محسوب می‌شود، مدعیان آزادی در برابر حذف این حق مسلم انسان‌ها برای انتخاب آزادانه دین، سکوت کرده‌اند. چگونه است که برای دفاع از زنی مثل سکینه آشتیانی، که مرتکب قتل شده است فریاد آزادی‌خواهی و عدالت جوامع غربی بلند است اما در برابر موانع تحصیلی دختران باحجاب در کل کشورها سکوت می‌شود؟»

کدخبر : 89110608

   منبع:  

http://www.wafa.ir  /

 

 





  • کلمات کلیدی :

  • ::: چهارشنبه 89/11/6 ::: ساعت 11:57 عصر :::   توسط محبوبه مولوی 
    نظرات شما: نظر