سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آن که میان خود و خدا را به صلاح دارد ، خدا میان او و مردم را به صلاح آرد ، و آن که کار آخرت خود درست کند ، خدا کار دنیاى او را سامان دهد ، و آن که او را از خود بر خویشتن واعظى است ، خدا را بر او حافظى است . [نهج البلاغه]
 

 

 

نقش زن در همّت مضاعف و کار مضاعف در جامعه

تاریخ را  ورق می کنم! آرام آرام

در جایی از اعماق تاریخ لحظه ای متوقف می شوم.

تصویر بانویی را می بینم که گویی برای خود آفریده نشده است.

کسی که متعلق به همه نسل های بعد از خود است.

به راستی زینب (س) کیست که زندگیش همیشه در پیشانی تاریخ می درخشد و همواره الگویی بزرگ برای انسان های  حق مدار است.

بانوی  قهرمان؛ تو عهده دار رساندن پیام و رسالت نهضتی بودی که حسین (ع) آنچنان پر شکوه از مدینه تا مکه و از مکه  تا کربلا به ثمر رساند، و آن را از کوفه به شام و سپس به مدینه بردی.

تو همگان را  از ماهیت ظلم ستیزی و حق جویانه قیام حسین (ع) آگاه کردی.

مادر عاشورا؛  ولایتمداری بزرگترین درسی است که به ما آموختی.

دیوان زندگی تو غزلی است که زیباترین مصراع آن "ما رایت الا جمیلا" است.

ذوالجناح؛ آرام تر سم بکوب! این آخرین غروب زینب (س) است.

ولایتمداری بزرگترین درس زینب (س)

اغلب در ذکر خصوصیات زینب (س) از صبر ، حلم ، علم ، حجاب و عفاف ایشان صحبت به میان می آید در حالی که زینب (س) خصوصیات مثبت دیگری نیز داشته که غالبا مورد غفلت قرار گرفته و توجهی به آن نمی شود .
مبارزه طلبی و حق طلبی زینب (س) پس از واقعه عاشورا یکی از ویژگی های بارزی است که هرگز نمی توان آن را از وجود زینب (س) جدا ساخت .
 اگر زینب (س) توانست تمام مصائب و مشکلات سخت وجان گداز عاشورا را تحمل کند و رسالتی به آن بزرگی که همانا اثبات حقانیت راه و منش حسین (ع)  بود را بردوش کشد دلیلی نداشت جز ولایت مداری واطاعت پذیری زینب (س) از امام زمان خود ، او آنچنان در ولی زمانش ذوب شده بود که با اطاعت پذیری صرف که ناشی از اتصال او به مقام ولی زمان خود بود ، توانست مشکلات ومصائب بعد از عاشورا را پشت سر گذارد .

ولایتمداری با اطاعت پذیری فرق می کند ولایتمداری واقعی که زینب (س) در آن نمره قبولی گرفت، یعنی اتصال به ولایت ووصل شدن به امام زمان خود به صورتی که برای دفاع از او و آرمان های او با هیچ دشمنی مسامحه نکنی. زینب کبری (س) در کربلا درس ولایتمداری و ولایت پذیری را به شیعیان نشان داد.جهاد در راه ولایت، بزرگترین درس او در مکتب عاشورا بود و به ما آموخت هر وقت احساس کردید  "ولی" زمانتان در میدان مبارزه وجهاد تنهاست با اتصال به ولی خود می توانید او را در ادامه حرکت جهادیش کمک کنید .

منابع

 حماسه حسینی، شهید مطهری، ج 1.
 لهوف، سید بن طاووس، ترجمه عقیقی بخشایشی،
زینب(س) بانوی قهرمان کربلا، دکتر بنت الشاطی

کد خبر : 89091607

خبرگزاری بین المللی زنان "ایونا"





  • کلمات کلیدی :

  • ::: چهارشنبه 89/11/6 ::: ساعت 11:55 عصر :::   توسط محبوبه مولوی 
    نظرات شما: نظر